Информационен Център Фалун Дафа България
Информационен Център Фалун Дафа България

Лиу Юншан

Няколко събития на китайската политическа арена предполагат, че Лиу Юншан, ключова фигура във фракцията на бившия държавен и партиен лидер Дзян Дзъмин, губи влияние.

Лиу Юншан е член на Постоянния комитет на Политбюро на китайската комунистическа партия (ККП) от 2007 г. благодарение на връзките си с Дзян Дзъмин. Лиу контролира пропагандната машина на ККП.

Отслабващата сила на Лиу Юншан се проявява за пръв път след пленума на Централния комитет на ККП през октомври 2014 г. На 23 октомври партийните структури провеждат срещи за разгласяване насоките от пленума. Отделът за пропаганда, воден Лиу Юншан, задържа тази информация до 25 октомври. Това показва нисък статус на отдела за пропаганда, тъй като подобно задържане на информация обикновено е недопустимо.

Освен това, Лу Уей, началник на Службата за информация в Интернет, не присъства на заседание на Отдела за пропаганда, въпреки че Интернет е важен елемент в пропагандата. Вместо това, Лу посещава заседание за Интернет безопасност. Отсъствието на Лу означава, че Службата за Интернет вече не е под контрола на Лиу Юншан.

По-рано тази служба е на подчинение на Националния съвет на Китай. Но от 27 февруари 2014 г. държавният лидер Си Дзинпин поема контрола над нея, като я преименува на Централна група по Интернет безопасност и информация, и я прави водеща партийна организация.

Дзян Дзъмин официално сдава поста на генерален секретар на ККП през 2002 г., и го предава на Ху Дзинтао. Въпреки това Дзян продължава да ръководи задкулисно по време на десетгодишния президентски мандат на Ху. Отделът за пропаганда е един от инструментите на Дзян за контрол на властта на Ху Дзинтао.

Когато Си Дзинпин идва на власт през ноември 2012 г., Дзян Дзъмин и неговите приближени се стремят да ограничат властта на новия водач, и дори да го отстранят. Лиу Юншан създава неприятности на Си, като изопачава речите му или забранява публикацията им.

Например в издание на вестник Southern Weekly от края на 2013 г. първоначално има планирана статия със заглавие "Китайската мечта: мечта за конституционализъм". Статията е за реч на Си от 4 декември 2012 г., в която той говори за конституцията и върховенството на закона, и утвърждава, че законното управление на страната трябва да се основава на конституцията. По нареждане на ръководителя на Отдела за пропаганда в провинция Гуандун (където се издава вестникът), тази статия е заменена с друга, възхваляваща комунистическата партия.

Друг пример е статия в Shenzhen Daily от 15 октомври 2014 г., чийто автор е Си Юнпин, братът на Си Дзинпин. Статията разказва за семейството на Си и включва снимки на президентската фамилия. Статията излиза в три китайски медии: Xinhua, People's Daily и China News. Само след няколко часа всички публикации на статията са свалени от Интернет по нареждане на Лиу.


 

Този уебсайт използва cookies