Китай без цензура предаване YouTube

YouTube премахна от списъка с предложения в своята търсачка най-популярния информационен канал за китайска политика, съобщи на 1 октомври 2018 г. медията Епок Таймс.

Това съвпадна по време с разследване на Google (който е собственик на YouTube), във връзка с твърдения за разработка на цензурирана уеб търсачка, предназначена за китайския пазар.

Когато въведете текст в търсачката на YouTube, Интернет страницата отваря падащо меню с предложения за популярни търсени думи, видеоклипове и канали.

Но ако въведете "China Uncensored", т.е. "Китай без цензура", няма да получите предложения, макар каналът да е активен от шест години насам и да има над 600 000 абонати. Медията Епок Таймс не успя да открие YouTube канал за китайска политика с повече абонати.

"Китай без цензура" (China Uncensored) с водещ Крис Чапъл има формат на късно вечерно шоу и комбинира хумор със сериозен анализ на китайската политика и общество. Предаването редовно подлага на дебат репресии извършвани от управляващия комунистически режим спрямо китайски граждани и "чувствителни" теми, като преследването на правозащитни активисти, последователи на Фалун Гонг и християни.

"През цялото време даваме гласност на китайската цензура. Затова носим и името 'Китай без цензура'", каза Чапъл. "Също разкрихме данни за дейността на Google в Китай. Не казвам, че Google умишлено цензурира нашия YouTube канал. Но ако го прави, предполагам, това означава, че сме на прав път."

Чапъл и неговият продуцентски екип оперират и YouTube канала "Китай без сценарий" (China Unscripted). Макар да има само 5300 абонати, този канал се появява на трето място в предложенията, когато в търсачката на YouTube се изпише "China un".

Друг канал, управляван от същия екип, е "Америка без цензура" (America Uncovered), който има малко повече от 44 000 абонати и излиза на първо място, когато в търсачката се изпише "America u".

Много от видеоклиповете на "Китай без цензура" са демонетизирани от YouTube, което означава, че са лишени от реклами, защото YouTube ги преценява като "неизгодни" за рекламодателите.

Но много други канали също са демонетизирани, макар да се появяват като предложения в търсачката на YouTube. Политическият коментатор и медиен експерт Марк Дайс от години се оплаква от демонетизирането на неговите видеоклипове от страна на YouTube, но трябва само да напишете "mark" в търсачката, за да видите, че Марк Дайс е третото поред предложение в менюто.

Провалът на "Драгънфлай"

Google, който е собственик на YouTube, неотдавна бе обвинен в опит да угоди на китайския режим заради разработване на мобилно приложение, което наблюдава потребителите и цензурира чувствителни за режима теми, като например демокрация, човешки права и мирен протест.

Медията The Intercept публикува новината на 14 септември 2018 г., като се позова на анонимни източници, които описват разработването на мобилното приложение като таен проект с име "Драгънфлай". След новината, около 1400 служители изпратиха писмо до управата на Google, в което заявиха, че "Драгънфлай" нарушава етичните правила на компанията за разработка на изкуствен интелект. Те настояха за прозрачност на информацията и контрол.

Джак Поулсън, научен сътрудник в Google, напусна работа от етични съображения, свързани с въпросния проект. В писмо от 24 септември, той пише, че разполага с доказателства, че приложението включва черен списък с изрази като "човешки права", "студентски протест", "Нобелова награда" и с имената на китайския лидер Си Дзинпин и на други членове на китайската комунистическа партия.

Поулсън казва, че първоначално е чул за "Драгънфлай" от медиите, но подробностите за него "били обсъдени подробно по вътрешните комуникационни канали" на компанията.

Кийт Енрайт, директорът по сигурността на Google, потвърди съществуването на "Драгънфлай" по време на изявление пред Конгреса на САЩ на 26 септември, но отрече да е бил осведомен какво включва проектът. Той каза, че Google "не е близо до пускане на търсачка в Китай".

Китайската комунистическа партия управлява най-сложната система за Интернет цензура в света. Партията задължава чуждестранните компании да спазват тази цензура, като условие да работят в Китай. Компаниите също трябва да споделят с режима всички данни, които съхраняват в Китай.

Google пусна в Китай цензурирана версия на своята търсачка в периода 2006-2010 г., след което се оттегли. Като причина за оттеглянето, компанията посочи кибератаките, произлизащи от Китай и насочени срещу Google пощенските кутии на десетки китайски правозащитни активисти. В бизнеса обаче, Google срещна трудности в пробиването на китайския пазар, доминиран от местни компании, подкрепяни от режима.

В продължение на десетилетия, Китай е под прицела на правозащитниците заради нарушения на човешките права. След завземането на властта през 1949 г., китайската комунистическа партия е причинила неестествената смърт на близо 80 милиона души. През последните почти две десетилетия, партията може да е отговорна за смъртта на още стотици хиляди затворници на съвестта, предимно последователи на духовната дисциплина Фалун Гонг, с цел продажба на техни жизненоважни органи за трансплантации. Това сочат данни от обширно изследване в резултат на твърдения, появили се за пръв път през 2006 г.

От Google откликнаха на поканата за коментар, но към момента не са предоставили такъв.

Източник: https://www.theepochtimes.com/youtube-scraped-most-popular-channel-on-china-politics-from-search-suggestions_2675796.html

 


 

Този уебсайт използва cookies